czwartek, 30 lipca 2015

LIEBSTER BLOG AWARD #1



Dziś mam dla Was post z moją pierwszą nominacją do LBA, za którą dziękuję White Black Books. Zapraszam !


                                 
                                       1. Jaka jest według ciebie najlepsza książka na wakacje ?

W wakacje zwykle czytam dużo książek młodzieżowych. Nadrabiam serie, odświeżam sobie niektóre książki. W każdym razie na wakacje polecam :

- "Nomen Omen" Marty Kisiel

Bardzo zabawna książka. Od początku do końca przepełniona ciętymi ripostami, czy śmiesznymi tekstami bohaterów. Na dodatek akcja toczy się w nieco chłodniejszej porze roku, co działa na nas orzeźwiająco i aż czuć szczypiący, zimny podmuch wiatru na policzkach. 












- "Między książkami" Gabrielle Zevin

Niezwykle wzruszająca i ujmująca opowieść. A co najlepsze wszystko kręci się wokół książek, które odgrywają wielką rolę w życiu naszych bohaterów. Coś dla lubiących poczytać o miłości do książek, do rodziny.



- "Dary Anioła. Miasto Kości" Cassandra Clare

                                                                                       
Na wakacje polecam całą serię o Nocnych Łowcach !
Ja sama w zeszłym roku przeczytałam 3 tomy. Tak się wkręciłam,że mogłam paplać godzinami o tych książkach. Polecam !





                                                           




2. Dlaczego lubisz czytać ?

Dzięki czytaniu mogę przenieść się w inny świat oderwać się na chwilę od szarej rzeczywistości. Mogę zyskać "nowe życie" przeżywając przygody głównych bohaterów. CZYTANIE TO MAGIA ! A słowo ma wielką siłę.

                                                3. Pogoda, która sprawia, że masz ochotę czytać to...

Na pewno słoneczna, żaden ukrop i duchota,że nawet w cieniu można się roztopić jak masło. Zdarza mi się czytać w deszczową pogodę, ale to zależy od ciśnienia xd. Wiem, że może to dziwnie brzmi, ale to całkiem normalne. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie to głowa mi wręcz pęka i o czytaniu nie ma mowy, a nawet jeśli się za coś zabiorę to z pewnością po jakimś czasie zasnę.

                                                          4. Najlepsza książka na podróż to ...

Ja codziennie z reguły gdzieś podróżuję. Czy to pieszo, czy autobusem, czy samochodem. Czytam idąc, jadąc. Nie mogę wybrać jednej książki, która jest idealna na podróż. Chociaż ... Harry Potter ! Cała seria na pewno umili każdą podróż. Moją podróż pociągiem umilił mi akurat Kamień Filozoficzny, bo akurat odświeżam sobie serię z dzieciństwa.

5. Pochwal się swoimi książkowymi zdobyczami. Jaka jest najtańsza i najdroższa książka, którą kupiłaś ?

Najtańszą jest na pewno kieszonkowe wydanie Trędowatej za 4,99. Najdroższą książką jest chyba Miasto zagubionych dusz"Cassandry Clare kupiłam ją w empiku bez żadnych przecen, bo akurat dostałam pieniądze na prezent urodzinowy xd. Zazwyczaj staram się kupować książki w różnych dyskontach po okazyjnej cenie lub na przecenach oczywiśardzo podoba. cie.



6. Jaką książkową super moc chciałabyś posiadać ? (szybkie przewracanie stron, szybkie czytanie, umiejętne pisanie, robienie pięknych zakładek itd.)

Zdecydowanie szybkie czytanie, umiejętne pisanie i robienie pięknych zakładek ! W dwóch ostatnich już nie długo spróbuję swoich sił. Z pisaniem nadal coś próbuję i kto wie może kiedyś wydam książkę... Marzenia :)

                        7. Czy kiedykolwiek żałowałaś, że przeczytałaś jakąś książkę ? Jaką ?

Nie przypominam sobie żebym żałowała przeczytania jakieś książki. Tak się zastanawiam i na myśl przyszło mi Szeptem Becci Fitzpatrick. Świeżo po przeczytaniu miałam wrażenie, że mi się bardzo podoba. Niestety po kilku tygodniach gdy emocje opadły to książka stała się dla mnie dobrą, ale nie żałuję jej przeczytania.

                                8. Lektura szkolna, która w 100% zasługuje na to żeby nią być.
Dzieci z Bullerbyn ! Opium w rosole ! Hobbit ! To jedne z lektur, które miałam okazję czytać, a które zasługują by nimi być. Ach ! Na śmierć bym zapomniała. Oczywiście, że Pinokio  i Kubuś Puchatek.

           9. W jaki sposób zazwyczaj zaznaczasz fajne momenty, inspirujące cytaty w książkach ?

Staram się zaznaczać je kolorowymi karteczkami lub jakimiś biletami, metkami od ubrań, przypadkowymi skrawkami papieru. Chociaż przeważnie o tym zapominam i cytatów szukam na lubimyczytać.
                                           
                                           10. Jaka jest twoja super książka/książka życia ?

Igrzyska Śmierci Suzanne Collins ! Dzięki tej trylogii na nowo pokochałam czytanie ! Te książki są tak wspaniałe,że odkąd przeczytałam pierwszą część mam jakiego kaca książkowego lub coś w tym rodzaju, bo uwielbiam o nich mówić i Igrzyska widzę wszędzie. Ciągle mam jakieś skojarzenia nawiązujące do książki. Igrzyska Śmierci zdecydowanie książką życia. Chciałam jeszcze wspomnieć o Harrym, ale znów bym się rozpłynęła i post byłby za długi ;).

                                             11. Jak myślisz, co sprawiło,że odpowiadasz na te pytania ?

Nominacja i również to,że jest to mój pierwszy LBA, więc niezmiernie się cieszę i wręcz nie mogłam się doczekać aż na nie odpowiem ! Za nominację jeszcze raz dziękuję White Black Books.


                                                         CZAS PRZEKAZAĆ PAŁECZKĘ :
                                                                          - Moje pytania
                          1. Do jakiej książki wstydziłaś przyznać się, że ją kochasz ?
                          2. Czy twój pupil towarzyszy Ci przy czytaniu ?
                          3. Jaki jest twój ulubiony serial ?
                          4. Jakie bajki w formie serialu oglądałaś w telewizji w dzieciństwie ?
                          5. Jaką książkę polecasz absolutnie każdemu ?
                          6. Czy podjadasz coś lub popijasz podczas czytania? Jeśli tak to co ?
                          7. Czy twoi rodzice narzekają,że za dużo wydajesz na książki ?
                          8. Jaka jest twoja ulubiona bohaterka literacka ?
                          9. Twój ulubiony film to...
                        10. Jaki jest twój ulubiony rodzaj herbaty ?
                        11. Masz swoje ulubione zakładki ?

                                                                                  Nominuję :
                                                                             Siostry w Bibliotece
                                                                                 Totallbooknerd
                                                                                  Recenzje Rose

Na dziś to tyle ! Do następnego posta ! Papa !
                                                                             

4 komentarze :

  1. Czytam tak odpowiedzi i bardzo mi się podobają, a tu kolejna niespodzianka na koniec - nominacja! Dziękujemy bardzo z siostrą, na pewno odpowiemy na pytania :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :* Czekam na odpowiedź z niecierpliwością :)

      Usuń
  2. Dzięki, że odpowiedziałaś na pytania. Jest mi bardzo miło, zwłaszcza że to twoja pierwsza nominacja!
    Miałam to samo z "Szeptem", gdy czytałam to nawet mi się podobało, wciągnęłam się, ale po pewnym czasie już nie byłam taka zadowolona.
    whiteblackbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Odwiedziny

Obserwatorzy

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka