poniedziałek, 1 lutego 2016

Mechaniczny Anioł - Cassandra Clare

Magia jest niebezpieczna, ale miłość jeszcze bardziej. Kiedy szesnastoletnia Tessa Gray pokonuje ocean, żeby odnaleźć brata, celem jej podróży jest Anglia za czasów panowania królowej Wiktorii. W londyńskim Podziemnym Świecie, w którym po ulicach przemykają wampiry, czarownicy i inne nadnaturalne istoty, czeka na nią coś strasznego. Tylko Nocni Łowcy, wojownicy ratujący świat przed demonami, utrzymują porządek w tym chaosie. Porwana przez Mroczne Siostry, członkinie tajnej organizacji zwanej Klubem Pandemonium, Tessa wkrótce dowiaduje się, że sama jest Podziemną z rzadkim darem zmieniania się w inną osobę. Co więcej, Mistrz - tajemnicza postać kierująca Klubem - nie zatrzyma się przed niczym, żeby wykorzystać jej moc. Pozbawiona przyjaciół, ścigana Tessa znajduje schronienie w londyńskim Instytucie Nocnych Łowców, którzy przyrzekają, że znajdą jej brata, jeśli ona wykorzysta swój dar, żeby im pomóc. Wkrótce Tessę zaczynają fascynować dwaj przyjaciele: James, którego krucha uroda skrywa groźny sekret, i niebieskooki Will, zniechęcający do siebie wszystkich swym sarkastycznym humorem i zmiennymi nastrojami… wszystkich oprócz Tessy. W miarę jak w trakcie swoich poszukiwań, zostają wciągnięci w intrygę, grożącą zagładą Nocnych Łowców, Tessa uświadamia sobie, że będzie musiała wybierać między ratowaniem brata a pomaganiem nowym przyjaciołom, którzy próbują ratować świat… i że miłość potrafi być najbardziej niebezpieczną magią.                                                                                          
                                                                                                            - opis z tyłu książki
Z twórczością pani Clare zapoznałam się już wcześniej, ponieważ przeczytałam pięć tomów „Darów Anioła” i muszę Wam powiedzieć, że i tym razem się nie zawiodłam.
Styl pisania autorki jest lekki i przyjemny. Książkę czyta się szybko, a wręcz pochłania się ją. Fabuła, dialogi, opisy wszystko jest idealnie dopracowane przez co łatwiej jest nam przenieść się do świata Nocnych Łowców.   Akcja książki rozkręca się powoli, stopniowo tylko po to żeby pod koniec niewiarygodnie się rozpędzić. Intryga jest poprowadzona genialnie i kiedy myślimy, że wszystko zostało już wyjaśnione Cassandra zmienia wszystko diametralnie. Bohaterowie są świetnie wykreowani. Podoba mi się, że każdy z nich skrywa jakieś tajemnice, które (mam nadzieję) wyjdą na jaw w następnych tomach. Tessa posiada pewien dar, którego nikt wcześniej nie widział, interesuje się nią, a raczej jej zdolnością wiele osób, a zwłaszcza Mistrz. Kim on jest ? Czego chce od dziewczyny ? Odpowiedź na to znajdziecie w książce.  Zakochałam się w Willu i Jamesie, którzy są po prostu świetni. Uwielbiam ich duet, a zwłaszcza cięte uwagi tego pierwszego.
Podsumowując książka bardzo mi się spodobała. Zdążyłam  już nawet zabrać się za kontynuację i mam nadzieję, że będzie trzymać poziom. Polecam tę książkę wszystkim, którzy lubią fantasy wbijające w fotel, z wątkiem romantycznym oraz wieloma zwrotami akcji. Polecić mogę też drugą serię pani Clare, czyli „Dary anioła”, bo naprawdę świetnie pisze.

- Martyna


3 komentarze :

  1. Przeczytałam całą serię i kocham ją całym sercem! <3 Dodaję do obserwowanych.
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja już jestem po lekturze 2 tomu, a moje serce w kawałkach. Jak najszybciej muszę siegnąć po ostatni tom! Dziękuję za obserwację imam nadzieję,że Ci się tu spodoba :).
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham Dary Anioła :) Może kiedyś przeczytam.
    www.bestbooksforeverblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Odwiedziny

Obserwatorzy

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka